7 Mart 2015 Cumartesi

8 Mart: 364 Günün Öfkesi veya Bir Günün Mutluluğu

8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü ve bu güne yaklaşırkenki günler, aslında benim için oldukça zor geçiyor. Mağazalardan gelen “Dünya kadınlar gününde kadınlara özel indirim!” mesajları, “Kadınları koruyup, kollamaları gerektiğini (!)” hatırlayan ve birbirlerine hatırlatan erkeklerin saçma cümleleri ve nihayet 8 Mart günü, sokağa adımımı atar atmaz başlayan, dört bir yandan elime karanfil tutuşturma çabaları sinirden çatlamama sebep oluyor! Ama her şeye rağmen, o eylem alanına girdiğim anda yaşadığım inanılmaz mutluluğu bütün bir yıl sabırsızlıkla bekliyorum…

8 Mart’a yaklaşırken bas bas bağırasım geliyor, “ben bugünü sizin anladığınız gibi kutlamıyorum!” diye. Evet, eylem alanındaki çığlık çığlığa kadın dayanışması, bana kendimi yılda bir gün de olsa, ne giyersem giyeyim, nasıl görünürsem görüneyim ve isyanımı ne kadar bağıra bağıra haykırırsam haykırayım güvende ve dolayısıyla da özgür hissettiriyor. Evet, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nde, eylem alanındaki kadınların arasında kendimi çok ama çok mutlu hissediyorum. İşte tam da bu yüzden, kendimi bu aptal erkek egemen kapitalist sistem yüzünden yalnız, mutsuz, güvensiz ve özgürlüğü elinden alınmış hissettiğim geri kalan 364 günün isyanı içimi dolduruyor! Ben o alanlara, bu isyanın ve mutluluğun birleşimiyle katılıyorum. Dolayısıyla da reklamlarınıza konu ettiğiniz dünya kadınlar gününüzü kutlamıyorum! 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü’nde ortaya çıkan ve bana kendimi özgür hissettiren o kadın dayanışmasını kutluyorum, o kadın dayanışmasıyla kahkahalar atıp, halaylar çekiyorum. Sonra, sizin kadınlara atfettiğiniz o“delilikle”, ani duygu durumu değişiklikleri ile ağlamaya başlıyorum. Çünkü aklıma aramızdan alınan kadın kardeşlerim geliyor, tekrardan isyan doluyorum! Sonra, alandaki tüm kadınlarla onları anışımızı, onların hesabını soruşumuzu ve soracak oluşumuzu görüyorum, buruk bir sevinçle ve mutlulukla dolu bir hınçla slogan atıyorum!

Kısacası benim için 8 Mart “kutlaması” işte böyle güle-ağlaya, hüzünle ve mutlulukla ama en çok da isyanla dolu bir şey! Benim gibi hissettiğine emin olduğum, yarın alanları dolduracak tüm o güzel kadınların 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü değil, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü dayanışması kutlu ve daim olsun! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder